Rozhodl jsem
se trochu probrat svůj posvátný disk s filmy a také svůj profil na čsfd a
představit vám nějaké filmy, o kterých si myslím, že je každý zná, ale co když
se pletu. Vůbec je někdy zajímavé nasadit si jiné než svoje brýle, co nosíme od
narození a díváme se skrz ně na svět kolem nás. Například tady u nás na severu
všichni běhají, jezdí na kole atd. Proto se tu někdy intelektuálové hledající
kávu z domácí pražírny nemusí cítit dobře. Naopak, když v Praze vlezete do
metra v běžeckém oblečení, botách a nejlépe ještě trochu uřícený, setkáte se s
pohledy lítosti i opovržení.
Podobně
uvažuji i situaci v mé domácnosti. Od malička běželi v televizi jen ty
nejdelikátnější filmy od Forresta Gumpa přes Woodeyho Alena nebo Magnólii
(nedoporučuji pro jedenáctileté děti). Právě Whiplash byl jeden s prvních
filmů, co byl u nás doma "můj". Já ho objevil a já zmačkl PLAY.
Děj sleduje
mladého bubeníka Andrew Newmana, jemuž nikdo nevěří, že by to mohl s hudbou
někam dotáhnout a také žijícího ve stínu svého bratra, uznávaného fotbalisty
univerzitního týmu. Andrew si přesto jde za svým snem. Cestou plnou krvavých
paliček, rozbitých bubnů i naprostého odříkání milostných a kamarádských
vztahů.
Je to příběh
o hledání dokonalosti v hudbě, a především o neskutečně, ale opravdu neskutečně
dobrých hláškách dirigenta a hlavní hvězdy J.K.Simmonse. Další výhoda je, že je
to natočené pro tlusté Američany s kýblem popcornu, co si kupují v kině pro
jistotu dvě sedačky, aby měli komfort. Tím pádem si užíváte i scény, kde se jen
hraje jazz. Kamera lítá od paliček k trumpetám a skoro to vypadá jako honička z
Rychle a zběsile.
zdroj obrázku: https://www.rogerebert.com/reviews/whiplash-2014
Komentáře
Okomentovat